středa 24. února 2016

Jak usnout za minutu?

Znáte to, čeká vás zkouška, test, nebo pohovor v práci a vy nemůžete samým strachem usnout. Hlavou se vám honí všechno možné a hodiny mezitím utíkají a vy jen zíráte na budík, jak se obávané ráno blíží. Únava dělá hodně a tak je pravděpodobné, že následující den nepodáte zrovna svůj nejlepší výkon.

Přitom to tak vůbec být nemusí. Existuje jedna meditační jogínská technika, díky níž při troše tréninku můžete usnout dokonce do minuty. Jmenuje se metoda 4-7-8. Tato metoda se používá již celá tisíciletí a dokonce jej do své léčby začali zahrnovat i někteří uznávaní lékaři z celého světa.

Jak si tedy pomoci od strachu, stresu, nespavosti a následného vyčerpání? Je to jednoduché.
  • Nadechujte se nosem po dobu čtyř vteřin
  • Zadržte dech na sedm vteřin
  • Pomalu vydechujte ústy po dobu osmi vteřin
Tahle metoda zpomalí tep, sníží tlak a prý dokonce změní chemii mozku. Jak že to funguje? Vystresovaní lidé často zapomínají správně dýchat, jejich dech je zrychlený a tělu se tak dostává méně kyslíku, dostává se tak do stresu nejenom mysl ale i tělo. Pokud zažíváme permanentní stres, vyplavuje se nám do těla hormon adrenalin který vyvolá poplašnou reakci a zrychlený tep. Proto když zahájíme správné dýchání metodou 4-7-8 vyrovná se hladina kyslíku v těle. Podle pomalého dýchání se nám upraví i tep a odpoutáním pozornosti na svůj dech se zbavíme nepříjemných stresujících myšlenek. 

Za zkoušku to určitě stojí, co myslíte?

Zdroj: internet

1 komentář:

  1. Jeden z nejužitečnějších článků, na které jsem na internetu kdy narazila. Díky za něj! :-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat