pátek 12. února 2016

Perfect days recenze

Tak jsem si po dlouhé době vyrazila zase do divadla. Tentokrát na činohru a to na derniéru Perfect days do ostravského Dvořákova divadla. Na celou hru jsem se strašně těšila. Kdo by neznal Perfect days v perfektním filmovém provedení s úchvatnou Ivanou Chýlkovou. A jak, že se mi Ostravská inscenace líbila?

Něco málo o ději:
Barbs je úspěšná žena, která věnovala celý svůj dosavadní život budování kariéry. Nyní slaví své 40 narozeniny a zjišťuje, že jí ke štěstí stále něco chybí. A to něco je dítě. Barbs touží po dítěti, ale stále se jí nedaří najít toho pravého. Proto se rozhodne poprosit svého homosexuálního kamaráda o pomoc. Ten však odmítne, pravě si totiž našel přítele a nechce se do ničeho zaplést. A tak hlavní hrdinka zkouší dál, když to nejde s láskou, co třeba bez ní. Rozhodne se opít a svést svého manžela se kterým nežije. Dave však její lest prokoukne a oznámí jí, že čeká dítě s dvaadvacetiletou Collete. Barbs je zoufala a proto, když přemlouvá syna své nejlepší kamarádky Alice, aby mámě nedělal trápení, nechtěně se zamiluje. Grantovi je však 26 a nebaví jej se se vztahem skrývat. Do tohoto zmatku přichází Brandon, že si to rozmyslel. Přesto, že je gay, chce být otcem a proto se rozhodl Barbs darovat své sperma. Ta je nadšená. Po několika pokusech však stále nic. Po třech měsících zemře její matka. Na pohřbu přede všemi oznámí Grant, že spolu měli poměr. Brandon se cítí dotčeně a oznámí, že je to stejně jedno, byl na testech a je neplodný. Barbs se začne smát. Je těhotná. S Grantem si dávala pozor a Brandon je neplodný. Kdo je tedy otcem?

Obsazení:
Barbs: Renáta Klemensová
Brandon: František Večeřa
Alice: Pavlína Kafková
Grant: Aleš Bilík
Sadie: Alexandra Gasnárková
Dave: Tomáš Jirman

A jak se mi to líbilo?
Herecké výkony byly skvělé, ovšem co mě hodně zklamalo byla scéna. Celá činohra se odehrává v obýváku Barbřina bytu a tak utíkají některé zajímavé scény, které jsme mohli vidět ve filmu. A někomu kdo nezná příběh mohou některá fakta unikat. V některých hrách či muzikálech lze scénu měnit, tak proč by to nešlo i tady? Národní divadlo moravskoslezské by si mělo vzít příklad ze skvělého scénického zpracování své Funny girl a zařazovat takovou techniku častěji. Na druhou stranu chápu, že činohra není hlavní tahoun a proto se jim asi nevyplatí do ní tolik investovat. Co musím pochválit je hudba a pak samozřejmě Renátu Klemensovou, která se zhostila hlavní role. Zhostit se role, kterou znají diváci z filmu s takovou herečkou jako je Ivana Chýlková chce nemalou odvahu. Renáta Klemensová však ukázala, že umí zahrát téměř cokoliv.
Pokud Národní divadlo moravskoslezské vrátí někdy Perfect days do svého repertoáru, najde si tahle činohra své fanoušky a zvědavce, co se rádi přijdou podívat. O tom svědčí i téměř plný sál na derniéře.

Občerstvení:
V rámci přestávky, byly nabízeny v baru divadla jak zákusky, tak chlebíčky. Zákusky vypadali lákavě, ale byli dlouhé fronty a krátká přestávka, tak jsme si šli jen pro pití. K pití bylo jak nealko, tak alkoholické nápoje. My jsme se rozhodli dát si bílé víno a rozhodně nedoporučuji. 1dcl za 20 Kč, špatně mi však bylo ještě na druhý den.

zdroj obrázku.